onsdag 13 oktober 2010

Tandställning....

Ja dit har vi nog kommit nu verkar det som. Har ju bara tagit 5 år av tjat, ifrågasättande
ifrån våran sida. Vi såg ju redan ifrån början när hans permanenta tänder kom upp att
det kommer aldrig att funka. Jodå sa tandläkaren varje år, det kommer att rätta till sig.
Men nä, det har inte rättat till sig, det är trångt och det sitter tänder lite innanför varandra.

Igår så var jag med honom hos tandläkaren och vi gjorde avtryck av både över och
underkäken. I december ska vi upp på visning till Folktandvården, men "våran"
tandläkare och sköterska följer också med upp vilket kändes skönt. Gillar inte
Folktandvården så mycket. Men där står vi nu. Det blir troligtvis inte räls,
vilket han är riktigt glad för, det ville han absolut inte ha. Adam berättade det sen
att det var 3 stycken i klassen som nyligen har fått tandställning vilket kändes skönt
att han inte är ensam om det hela.

Nu så har man gjort sista vaken natten för denna veckan. Dock har jag ett möte idag
som ligger mellan 9-15, känns ju så där inspirerande, men det tillhör jobbet och då
tycker jag att det är viktigt att gå, oavsett vad jag tycker om själva mötet. Men allt
går ju. Behöver inte gå då jag har haft natten, men tycker ändå att man ska göra det.
Hade det varit som igår istället så hade jag inte gått, men nu vakar jag ju av, så då
spelar det ingen roll. Men jag kan nog lätt garantera att jag kommer att somna ovaggag
ikväll när Ewa har gått hem....

Ja Ewa kommer i eftermiddag/kväll på syjunta. Vi bestämde att vi kör själva då det
inte var någon uppslutning på det hela när jag försökte dra igång det efter sommaren.
Men nu så ska vi köra igång vi två. Ska bli riktigt roligt.

3 kommentarer:

  1. ja du Helén.. Tandställning blir det nog för Lukas med kan jag tro. Vi får se vad tandläkaren säger på den årliga kontrollen.
    Ska bli skönt men lite junta nu! Ses vis 18 tiden!
    Kram/Ewa

    SvaraRadera
  2. Men är det inte att han NU har åldern inne för tandställning, det svaret fick ju jag på mina söner tidigare. Det kommer han fixa galant lillekillen, nåja liten och liten är han ju inte längre, stora killen blir det ju då ist.

    Har ett litet förslag till dig: kan du ändra på typsnittet, texten är rörig att läsa, SORRY.

    Kram
    Carina

    SvaraRadera
  3. Vad fin bloggen har blivit vännen! *tummen upp*

    Har tyvärr hittat en nackdel, när du skriver ditt blogginlägg, kan du inte använda samma typsnitt som du har i inlägget "Gnälla eller inte".. Mkt enklare att läsa texten då..
    Annars finns de inget negativt..

    Sköt om dej!
    Kram

    SvaraRadera