måndag 18 oktober 2010

Knepigt det där med vänskap

Hur man den ena dagen kan vara vänner och så bara för att i nästa andetag
stå utanför den gruppen?? Det berör mig inte så mycket direkt, men jag kan
inte annat än förundras över det hela. Är man inte fin nog, tillräckligt häftig,
har man fel syn på livet?? Ja man kan verkligen sitta och fundera över detta.

Men nä, det hoppar vi över. Det bara slog mig nu när jag läste lite på ett
annat ställe på nätet.

Jag har mina nära vänner och dom känner jag mig trygg med, de andra var/är
bara väldigt ytliga visade det ju sig allt eftersom tiden gick. Tur att man inte
är som person att man öppnar sig för vem som, hur som, utan att man försöker
att läsa av personerna som man träffar...


Bara ett litet kort inlägg.


2 kommentarer:

  1. True friends are like diamonds...precious but rare.
    False friends are like autumn leaves...found everywhere.
    kram

    SvaraRadera
  2. Ja man blir ju visare med åren som tur är, men man blir nog också lite mer försiktig av sig, har alltid haft den dörren öppen men efter många svek står den knappt på glänt längre, på både gott och ont...
    Tänker mycket på det där med att behandla andra som man själv vill bli bemött (även att tänka på/ prata om andra som man själv vill bli tänkt på och pratad om) och jag tycker att det ligger mycket i det. Värt att tänka på tycker jag <3
    Kram Hanna

    SvaraRadera