måndag 18 oktober 2010

Spökar eller inte


Ja det är en liten fråga som jag och gubben bollar emellanåt. Något eller någon är det som är här och hälsa på emellanåt i alla fall. Det är inget som skrämmer oss och definitivt inte barnen. Det är någon som går in genom dörren, som går i hallen emellanåt, någon har suttit i fotöljen i stora rummet.

Jag tycker sånt här är lite häftigt, så länge de inte gör oss något ont eller ger oss obehag. Men å andra sidan så kanske det är vi som stör dom/henne/honom i och med flytten, vem vet. Fast det verkar inte som om de har något emot oss ännu, så vi sköter nog oss. *ler*

Det tog ett tag innan vi märkte av det. Tog upp det med Hasse en dag varpå han bekräftade mina tankar, kändes ju riktigt skönt.


Vi har ju haft påhälsning innan, både där vi bodde innan men även i första huset vi hade, vart ganska så övertygad om att det var min morfar som var och hälsade på en sväng, eller rättare sagt två gånger faktiskt.


Ja en del av er har säkert redan slutat läsa, eller dömt ut mig med tanke på vad jag har skrivit, men det kanske finns någon mer där ute som är lite intresserad av detta som jag/vi är. Eller rättare sagt, tycker det är lite spännande.


3 kommentarer:

  1. Vilken underbar blogg :)
    Jag tycker åxå att det där med spöken är spännande! Sitter klistrad halva natten tv400 (eller tv4+) på natten mellan söndagen å måndagen då det är medier löser mord och Ghost hunters :)
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  2. Hej! Kul att kika in här! Ska läsa vidare i din blogg nu... :o)

    Här är min adress: http://trebarnslandet.se/

    SvaraRadera
  3. Svar: Ja, tiden går så fort! Man hinner inte med. man ser på barnen hur de växer. Det gäller att ta vara på nuet. :)
    Hoppas att allt är bra med er också!
    Kram!

    SvaraRadera