fredag 15 oktober 2010

Lycklig av själva livet

Ja precis vad överskriften säger så är och blir jag lycklig av själva livet i sig.
Numera så behövs det inte en massa grejer eller planerande för att
man ska bli lycklig, nä det räcker med att solen skiner, att man får en
godmorgonpuss av gubben.
Lycklig, det är ett ord som smakar härligt.
Såg i affären härom veckan att Allers Julmagasin hade kommit ut.
Hmm försökte att få dit en bild här, men det ville sig inte. Men
jag tror nog att ni vet vilken tidning som jag menar.
I vilket fall som helst så fick den följa med hem idag.
Har inte börjat att titta i den ännu, det får bli ikväll sen till
en god kopp the.
Emma hade med sig en kompis hem idag och vi hade planer
på att vi skulle göra lite örhänge idag så vi hamnade på Vardagslyx
och köpte med oss lite pyssel hem, det följde också med
två diadem som tjejerna har dekorerat så fint så. Båda två är
riktigt pyssliga av sig vilket jag tycker är roligt i sig.
Ikväll blir det mys med familjen, ja när väl Adam har kommit hem
och när Emma och Meja har lekt färdig, det vet man ju aldrig när det
bli.. Men det blir när det blir. Är barnen glada så är jag glad.
I helgen så blir det jobbardygn lördag-söndag varav resten av
familjen kommer att få mysa och roa sig själva vilket
inte brukar vara några som helst problem.
På söndag så är det kalas för Emmas del och
sen ska vi ta en tur upp till pappa en sväng och hälsa på.
Livet i övrigt är bara helt härligt. Det flyter på som aldrig förr.
Har mycket tankar och ideér om livets innehåll, men vi får
väl se vilken väg det kommer att ta. Ett steg är ju redan taget
och inbokat vilket känns superspännande. Men mötet i torsdag
gav mig lite andra ideér om olika saker, men som sagt vi får se.
Var och hämtade mina efterlängtade ringar idag, äntligen
sitter de på fingret igen. Precis där de ska sitta. Inte klokt
vad mycket mindre fingrar man har numera.
Gick ifrån en storlek på 20,5 ner till 17 1/4, så han
fick förminska 7 mm på varje ring, det är ganska så mycket.
Men nu sitter de där, glänser så fint så och jag är lycklig.

1 kommentar:

  1. TACK att du ändrat texten, nu kan t.o.m. JAG läsa, hi hi hi.

    Visst är det väl ändå härligt att kunna NJUTA av livet i sig, är ju det jag också gör nu för tiden.

    Ha det gott så hörs vi.

    KRAM
    Carina

    SvaraRadera