söndag 17 oktober 2010

Promenader = livslust

Att få ha möjligheten att kunna ut och gå mer eller mindre precis när man vill,
det är ett stort privilegium anser ju jag. Det finns så många där ute som inte kan
gå ut när de vill av många olika anledningar tyvärr.
Att kunna gå ut i detta underbara väder som verkligen har varit idag samt kunna
rensa tankarna, komma på en massa svar, eller inte, eller bara gå och njuta.
Njuta av den sköna höstluften, solen som skiner från en klarblå himmel,
kylan som biter i kinderna lite. Har gått med ett leende på läpparna nästan
hela dagen. Gick och sparkade ibland löven som låg på marken, gröna, gula,
röda, orangea... Ja alla möjliga färger låg det på marken.
Hittade lite olika stora och små löv som bara låg där och ropade på mig. Hasse
blir väl snart knäpp på mitt samlande av löv... Men jag tycker det är så mysigt.

Nu ikväll så kom Hasses jobbarkompis med ca 4 liter nyplockade kantareller,
så jag har suttit och rensat dom nu, lagt undan tills ikväll och imorgon, resten
fick hoppa in i frysen. Blev så otroligt glad över dessa godheter, vet inte var eller
hur man skall hitta dom i skogen, så man tar ju tacksamt emot dom när man får.

Vänner. Ja det är ett namn på människor som kommer i vår väg. Vissa stannar
enbart en kort stund, andra lite längre men går sen. Men så finns det ett par
stycken som verkligen stannar kvar. Dessa håller jag gärna lite hårdare i än
de andra vännerna. Hellre få men nära än många ytliga vänner. .
De äkta vännerna kan man dela glädje och sorg med, ja precis allt här i livet.

Jag har ett par stycken av dessa vänner och uppskattar deras vänskap otroligt
mycket vilket de får höra då och då. För man får ju inte glömma att visa samma
sak tillbaka. Det är ju ett ge och ta, inte bara ta. Ni vet vilka ni är.

Nu blir det mystid tillsammans med älsklingen. Barnen sover gott i sina sängar.

Gokväll på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar