lördag 1 januari 2011

Nytt år = nya möjligheter

Ja det är väl så det heter har jag hört. Men det ligger nog ganska så mycket i dom orden i alla fall när man väl tänker efter både en och två gånger. Att gå in i ett nytt år med nya ögon, med ny fokusering, nya mål och nya förväntningar. Då kan ju allt hända. Har man bara rätt inställning till det som händer i livet så kan det bara gå åt rätt håll.

Det kommer ju att ske en del detta året som kommer att bli kanonroligt. Ser fram emot det med glädje och spänd förväntan. Är övertygad om att det kommer att bli jättebra på alla sätt och vis. Självklart så är det en smekmånad till att börja med men när väl allt är inarbetat så kommer det att flyta på så bra så. Det blir ju inte bara förändringar för mig utan även för resten av familjen. Barnen har gjort sina val vilket de kommer att växa med också. Självklart är det val gjorda tillsammans med oss föräldrar. De ser även dom fram emot det hela. Känns bra det vilket gör att mitt val även känns ännu bättre.

Vad året i övrigt kommer att ha med sig kommer enbart tiden att utvisa, men jag vet att jag kommer att göra allt som står i min makt till att det kommer att bli ett kanonår på många sätt och vis. Mina barn och älskling kommer att komma först i det hela, självklart. Jag också emellanåt, man får ju inte glömma bort sig själv på vägen vilket är lätt att göra då och då när man har barnen. I alla fall så tycker jag att det är så.

I vår så vet jag i alla fall att det kommer att bli en liten resa med en nyfunnen vän vilket jag tror och är övertygad om att det kommer att bli superroligt. Knepigt det där hur man bara klickar med en del som man inte har träffat mer än på nätet. Visst, allt är inte bra med nätet, men sjävklart finns det sina fördelar och nackdelar med allt här i livet. Men man kan inte se allt med en negativ syn, vad trist livet skulle bli då. Been there - done that. Never again. Livet är för kort för att bara analysera allt. Nä lev livet, det ska man göra.

Glöm inte bort dig själv.

1 kommentar:

  1. hej vännen! Var så länge sedan jag var här inne och kikade och länge sedan vi pratades vid så man vet ju knappt vad som händer. Min msn strular. Hoppas det går bra på ditt nya jobb och att du kommer att trivas! Vad gäller barnen så låter det skönt att de har gjort val vad det nu gäller. :-) Hoppas också att det kommer att bli bra för Adam i skolan! kram till er alla!

    SvaraRadera