söndag 23 januari 2011

Många tankar idag..

Mycket tankar har jag inom mig idag. Finns en hel del som
kan komma att hända i vår. Jag hoppas på att
allt kommer att gå i lås, men
allt kan jag inte bestämma över själv tyvärr,
ligger inte på mitt bord så att säga.
Men efter att ha bollat med ett par vänner så har jag nog kommit
fram till, eller jag HAR kommit fram till att testar man inte
så kan man inte heller sitta sen och
ångra sig att man inte hoppade på det tåget. Det är ju saker
som jag verkligen VILL göra.
Speciellt en sak som jag gjorde för många många år sedan,
men som jag tyvärr sen slutade med på grund av att det inte
var häftigt nog när man var 14 år. Sålde dessutom
den grejen vilket gjorde att jag helt har tappat
kunskapen om det hela. Men det är väl kanske
som att cykla, vad vet jag.
Har i alla fall fått ett erbjudande om att börja spela Cornett. Spelade
trumpet som liten och fullkomligt älskade det.
En kompis kom fram till mig i onsdags och började prata om det
och frågade om jag inte ville börja spela det igen.
I alla fall börja med att testa på det ännu en gång. Tankarna
har flugit omkring både hit och dit sen det
samtalet, men jag har nog mer eller mindre kommit fram till att jag ska
hoppa på det tåget.
Nästa grej som jag velar fram och tillbaka med är om man skulle ta och göra
en eller två tatueringar till. Är rejält sugen på det och har varit
ett bra tag nu. Känns att det är dax igen. Har inte
kommit fram till vad eller så riktigt ännu, lite tankar har jag om det men inget konkret
ännu. Men sen är det ju om det blir någon plastik i vår eller inte
och var det då blir någonstans på kroppen. Tror ju inte att det blir
där jag vill ha den ena tatueringen, eller jag VET att det
inte blir där. Men jag vill nog ha en till, men den vet
jag inte riktigt var jag ska sätta den någonstans.
Funderingar på att åka upp på mässan i Nkpg i vår och kolla
runt lite, kanske blir det en där och då, eller inte.
Det är ingen som vet nu innan.
Ja den stora tanken just nu är ju det här med plastik biten
efter min GBP.
Vad får jag, vad får jag inte, och varför får jag det inte i så fall. Första
gången som jag tog upp frågan så hette det att man får enbart
brösten, men när man går in på deras sida och söker på
det så får jag upp alla kriterierna för de olika ställena på
kroppen:
* Låren
* Magen
* Brösten
* Armarna (övre)
Det är ju olika mängd centimetrar som man ska ha i häng för att få de olika
plastikerna. Den enda som jag inte förstår hur de mäter
är ju låren, får inte ihop det, och har inte heller fått
tummen ur och ringt ner för att fråga. Kanske man skulle
ta och göra det nu i veckan. Kan vara intressant att få veta.
Detta är en ganska så stor grej i mitt liv då jag känner att det
skulle fullända min resa mot mitt mindre jag. Det skulle vara
slutklämmen så att säga. Men som sagt, är inte där ännu
och det dröjer ju ca 4-5 månader innan
jag är där för konsultation i alla fall.
Nähä nu så skall jag ta och gå ner till tvättstugan en sväng.
Glöm inte.
Ta hand om dig.

1 kommentar:

  1. Oj vännen! Det var ju en hel del grejer :)

    Det där med att börja spela igen tycker jag låter bra, musik är ju ofta en bra avkoppling och en chans att träffa likasinnade :)

    Operation eller inte är ju som sagt inte i dina händer men med det sagt, så klart att det känns jobbigt men du tar dig igenom det! Det vet jag! Dessutom brukar man ju kunna debattera med dom och du har ju mkt kunskap i ämnet. Sedan kan man ju alltid be att få en annan läkares åsikt. Du ska se att allt ordnar sig till det bästa!

    Tatueringar visste jag inte att du har :) Vart? Blir väldigt nyfiken :)
    Jag förstår att du är sugen, det blir man ju efter ett tag. Har ni nån tatuerare hos er? tycker att bästa sättet att se vad man vill göra är att gå in till en tatuerare och kolla i alla pärmar å böcker som finns där. Sedan finns det ju bilder på internet samt tidningar som fokuserar på olika sorters tatueringar :)
    Bolla gärna med mig om du vill :) Saknar dig på min blogg!

    Stor kram Hanna

    SvaraRadera