tisdag 4 januari 2011

Lägga om en hel del

2011 kommer att bli förändringarnas år, ja iaf för mig och min familj. Det är en del
saker som vi ska re i och fixa, men allt kommer att bli till det bästa och det kommer
att bli så otroligt skönt när vi är färdiga.

En sak som jag har börjat med idag är att lägga om kosten. Har slarvat en del under
julen vilket känns allt annat än bra just nu. Så nu är man tillbaka till sina
3-timmars måltider, ja själva måltiden håller ju inte på i 3 timmar man jag äter
med 3-timmars mellanrum.
Så här har dagen sett ut idag:

* Frukost 8.00: 1,5 dl gröt med mjölk
* Mellanmål 12:00: 2 grillade korvar utan bröd, vatten
* Mellanmål 15:00: 1 äpple
* Middag 20:00: 3 små kycklingspett och ett knäcke
* Mellanmål 23.00: 1 clementin och vatten
* Lunch 02.00: 1 ägg och 1 knäcka, vatten
* Mellanmål 05.00: 1 clementin och the

Ja så har dagen och natten sett ut. Hoppet mellan 15 o 20 beror ju på att jag sov
där då. Kommer ju se lite annorlunda ut när jag har mina nätter då jag inte kan
äta någon direkt mat på natten pga att jag får ont i magen. Funkar bra på dagen.

Ska också komma igång med träningen igen. Så på torsdag kör jag igång nere på
gymet igen. Ska bli otroligt skönt. Längtar.

På onsdag så är det dax för Adams besök inne på röntgen på Ryhov. De ska ju
3D röntga hans tänder för att se hur de växer riktigt ordentligt utifall att de behöver
dra nån mer tand när de ändå kommer att hålla på. 2 tänder ska ju dras ut, så att
de andra tänderna får plats helt enkelt, plus att en av de tänderna ligger och "äter"
på ena framtandens rot. Inte bra. Men vi får väl se vad som händer och sker, inte
mycket annat att göra tyvärr. Fördelen att de kollar upp detta nu är att de kommer
att ha ett vakande öga på Emma och hennes tänder så det inte är samma bekymmer
hos henne som hos Adam. Känns bra.

Håller på och läser en kanonbok just nu:
En riktig människa
Skriven av Gunilla Gerland.
Hon har skrivit om sig själv och sitt handikapp. Autism. Den är mycket gripande
och skriven på ett sånt sätt att man verkligen förstår henne vad hon har gått igenom.
Tror nog att den kommer att hjälpa mig en del framöver i livet. Just att få upp ögonen
för hur det kan vara. Vad personer med detta osynliga handikapp kan få gå igenom,
nu menar jag inte att alla har det så här. Alla är ju inte stöpta i samma form pga
att de har samma diagnos, nä tvärtom. Alla har olika specialiteter, olika komplikationer
med mera. Kan verkligen rekommendera den till alla som vill lära sig mer om Autism.

Ta hand om dig där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar