lördag 22 januari 2011

En härlig lördag

Ja det är vad denna dagen har varit tycker jag nog allt. Satt i
förmiddags och pratade med barnen för att försöka
få veta vad de ville göra idag.
De ville helst bara vara hemma och mysa tyckte dom.
Men i vilket fall som helst så packade jag ner badkläderna
och begav oss till simhallen.
När vi kom till parkeringen så var det värsta pådraget med
polisbilar, ambulanser, brandbilar, ledningsbussen. Trodde
de hade en övning eller så, men det visade ju sig att det
var på allvar. Då får man sig en liten tankeställare.
Vad är det som händer i lilla Nässjö egentligen??


Barnen snabba som attan att klä om och sen full fart upp och i
bassängen. Härligt att se att det funkar så otroligt bra
med simningen för både Adam och Emma.


Efter knappt en timmes badande så fryser jag som en
tok, men jag har inte hjärta att säga till barnen att
det är dax att gå upp nu.
Men jag gick upp och gjorde mig iordning och sen gick jag
upp och satte mig på läktaren eller vad man skall kalla den.


Barnen badade i 2 timmar till, därefter var de helt nöjda. Emma
frös otroligt mycket när vi kom ner, att det ska vara så
bövla kallt på damernas, kanske det är på herrarnas
också, vad vet jag. Men in i duschen och sen en sväng
i bastun som alltid innan vi
tog oss ner till stora city och köpte lördagsgodis.


Väl hemkomna så dröjde det inte länge innan älsklingen kom
hem också ifrån Stubbracet i Vimmerby, de hade också
haft en kanondag.




Ikväll så blir det bara mys, god mat, bra film och mys i massor.




1 kommentar:

  1. Låter som en fantastiskt bra dag :D
    Trist att du frös så fort men det var ju bra att du klarade en timme :)

    Stubbrace lät spännande, vad kan det va för kul?
    Ha en härlig vecka vännen!

    Kram Hanna

    SvaraRadera