onsdag 29 december 2010

Många tankar men ingen fastnar

Ja just precis så känns det just nu. Det snurrar en massa tankar och funderingar, men jag får ingen att fastna vilket resulterar i att jag inte kan bearbeta någon av dom överhuvudtaget.
Är lite frustrerande faktiskt.

* Julen som var
* Barnen
* Saknaden efter mormor
* Missförhållanden där ute i samhället
* Hur det blir för sonen efter jullovet

Ja detta är lite av det som far omkring där uppe just nu. Visst, det är väl ett tecken på att
man har något där uppe, men ändå... Vill gärna kunna fokusera på en eller två saker och då
redan ut dom och sen är det bra, men det går ju inte när det är så många tankar och funderingar.
Låtar allra helst kan trigga igång mina tankar märker jag och då speciellt när jag sitter på
jobbet på nätterna. Är det på dagen så har man ju en massa man skall göra på dagen att
man har inte tiden direkt till att sätta sig ner och ens tänka på vad det är som far omkring
där uppe. Ja ja, det är ju inte så mycket att göra åt saken utan försöka ta det som det är och
se om det kanske finns tid imorgon till att fokusera.

Angående morgondagen så frågade barnen om vi inte skulle kunna åka och bada, självklart svarade jag (älskar ju att bada själv). Kan vi inte ringa och fråga O och E samt deras mamma om inte de kan följa med också. Ringde och kollade läget vilket visade sig att de inte hade något att göra imorgon ändå så de följer gärna med. Så imorgon bär det av ner till Sävsjö och njuta lite i deras pooler. Emma sa det att vi kan inte åka till Rosenlund eller Nässjö för där bottnar inte lilla E..... Goa lilla unge man har. Sån otrolig empati har båda våra barn fått vilket är härligt att se. Men man får ju ge akt lite så att det inte blir som mig, att de sättar andra framför sig själv hela tiden.

Nedräkningen har ju numera påbörjats, eller ja, den har ju pågått en stund i alla fall. Det är numera 4,5 vecka kvar tills det smäller. Ja eller smäller kommer det ju att göra på fredag, men ja ja, kommer inte på något annat uttryck så där bara. Men jag ser fram emot det otroligt mycket och det ska bli både spännande, roligt och lite nervöst. Men det blir så bra så.

Nä nu så är det snart dax att åka hem och krypa ner bredvid gubben nån timme i alla fall innan det är dax att åka till Sävsjö.

Ta hand om dig där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar