fredag 3 december 2010

Det var visst ett tag sen......

Ja tiden bara ränner ju iväg och man glömmer emellanåt att man kanske ska uppdatera sig lite också. Men visst, det är ju inte meningen att det ska vara ett påhäng detta med att ha en blogg
utan mer att man kan ha det som en ventil för sig själv.

Julklappsfix är väl det som förgyller vardagen mest just nu i dagsläget. Satt och slog in lite paket igår.. Vilket är jättemysigt. Julmusik och tända ljus. Härligt. Passade på innan barnen kom hem förstås... Misstänker ju att man har 2 goa förväntansfulla barn som kommer att vilja sitta uppe med oss på uppesittarkvällen för att njuta av mysigheten och lugnet som rår då.

Denna julen är jag totalt övertygad om att den kommer att bli den bästa på många många år. Dels så har vi bestämt upplägget helt efter hur VI vill ha det, inte hur andra vill ha det. Detta känner helt otroligt skönt. Ja jag vet, det kan säkert låta jätteknepigt för vissa och jag tänker inte gå in mer på att förklara det. De som känner mig sen ett antal år tillbaka vet vad jag pratar om...*ler*.... På självaste julafton så ska vi vara helt ensamma, bara njuta av dagen som den är. Åka pulka och grilla på förmiddagen, ja såvida det är snö förstås...haha... Det underlättar ju en hel del. Sen hem och njuta av god julmat och sen Kalle och vänner, är ju en självklarhet. Sen vet man ju aldrig vad eller vem som kommer och knackar på dörren. Tack på förhand vännen.

Juldagen kommer att spenderas tillsammans med mina syskon och deras barn, även denna dagen ute i pulkabacken först och sen till syrran för att spela Julklappsspelet. Ett otroligt roligt spel som kan bli så kaosartat eller stelt, helt beroende av hur man gör det. Men det är riktigt riktigt roligt spel.

Annandagen så är svärföräldrarna och pappa hitbjudna på lite julmat och bara vara tid. Njuta av lugnet, inget stress.

Ja så ser våran jul ut och jag är helt klart nöjd, sen så vet man ju aldrig vad som händer när vi väl är där. Sjukdomar och annar kan ju komma emellan. Men då får man ta det då och göra det bästa av det hela, inget annat att göra. Men en sak är säker iaf, jag kommer att njuta hur som helst, för jag får vara tillsammans med min älskade och våra 2 underbara barn, kan det bli bättre, har mycket svårt att tro det.

Hamnade i Jönköping igår tillsammans med Sandra på Konserthuset på julkonsert med Christer Sjögren. Den var riktigt bra med mycket bra musik, goa jullåtar men även med andra låtar som inslag. Skämt fanns det också med. Tack Maggan för biljetterna, det uppskattades.

Idag så är det jobb som ligger på schemat här, men det är helt okej, kör 13-22. Har ju bara ett kvällspass var 3-e vecka så jag klagar absolut inte. Trivs med att jobba natt varav man är så mycket ledig och har tid tillsammans med barnen vilket jag värdesätter så otroligt mycket. Den tiden som man har med dom nu när de är "små" försvinner alldeles för fort och de växer upp och rätt som det är så har de inte lika mycket behov av mamma eller pappa.

Ikväll så blir det smakning av årets glögg från systemet och den var/är faktiskt mycket godare än jag hade trott. Kul. Har även gjort en variant på Lumumba som blev riktigt god måste jag faktiskt säga.. Värmer gott i kroppen och förhoppningsvis så kanske det botar min förkylning som hoppade på mig idag. Den kom ifrån absolut ingenstans och bara dök på mig.. Trist med sant. Men det är ju bara att gilla läget och bunkra upp med näsdukar, hade inga på jobbet som man ser ju ut som värsta fylletant just nu med knallröd näsa... Ont för den också, svider som sjutton. Blir att smörja den när man går och lägger sig, kommer se så otroligt snygg ut... Ja ja vad fasen gör väl det. Bara det hjälper. Det är huvudsaken enligt mig.

Nä nu så blir det att kolla på nån film i väntan på att älsklingen skall komma hem, han är ju på julbord ikväll.

Tack och bock för mig.

1 kommentar:

  1. Visst är det UNDERBART nu att vi kommit så långt så vi tänker och känner efter FÖRST hur vi mår och hur vi vill ha det med våra respektive familjer. Jag med bara NJUUUUTER i fulla drag.

    KRAM
    Carina

    SvaraRadera