onsdag 24 november 2010

Gammal tant eller inte......

Men skönt är det. Sitter här med en filt över benen på jobbet. Det är inte utan att det är lite kyligt. Men är det vinter så är det.


Dagarna flyter på och jag känner mig betydligt mycket lugnare och tryggare igen nu. Vi får väl se hur det blir nu framöver med olika saker. Ska bli spännande och se när och vad det blir för svar på lite olika saker.





Har varit i kontakt med Canal Digital nu i två omgångar då vi fick hem ett brev med information ifrån Bredbandsbolaget om att Hockeykanalen bara var på visit nu i två månader och att man fick boka ett annat upplägg av kanaler om man ville fortsätta ha detta. Till saken hör det att vi tecknade ett 12 mån avtal med dom i september i år och då varken stod det på hemsidan eller informerade de något om att den skulle försvinna. Detta är ju lite enligt mig ett avtalsbrott. Ringde till Bredbandsbolaget och undrade vad de sysslade med egentligen. Ja då skyller de på Canal Digital som är de som levererar kanalerna till Bredbandsbolaget. Ringde Canal Digital var på han var mycket förstående och skulle ta detta vidare, jag återkommer till dig denna veckan, hette det. Veckan gick och även nästa vecka, ingen hörde av sig. Ringde igen i måndags till dom. Ja då hade de haft uppe detta ärendet till de som sitter lite högre och gissa vad, de skyller på Bredbandsbolaget. Röt i och menade på att jag absolut INTE tänker acceptera det hela. Jag tar reda på mer hur det ligger till och garanterar att jag ringer dig under dagen (ringde på förmiddagen). Ber också om ursäkt för att vi inte har hört av oss. Bra tänkte jag. Hmm.. Det har fortfarande inte ringt någon ifrån Canal Digital. Imorgon är det jag som är på i telefonen igen.





Ringde en av cheferna som sitter nere på komunen i måndags också för jag ville höra lite om en sak. Den chefen var upptagen men henne som jag pratade med skulle kolla upp det, och ringa mig under dagen, men gissa vad, det har fortfarande inte ringt någon????!!!!! Vad är detta för system. Undrar om man skulle kunna göra likadant emot dom, strunta i att komma på möten med mera med mera. Undrar hur de skulle reagera....





Idag så var jag och barnen uppe hos syrran en sväng efter att jag hade hämtat dom i skolan. Lille Jesper bara skrattade och mös när Adam och Emma lekte med honom. Fick äran att söva honom, och lyckades också. Så mysigt att sitta i deras gungstol och sjunga babysånger för honom samt lyssna på hans sövande små ljud. Så gott. Skottade av deras infart när vi skulle åka, skottaren hade ju varit där och dragit upp en massa emot deras infart, ja alla andras också för den delen. Skönt att kunna hjälpa till ibland.





Snart är det advent och jag är som barnen på julafton. Längtar tills att jag kan sätta upp julgardinerna, stakarna och stjärnorna och annat myspynt. Det blir en helt annan stämning i hemmet när detta mysiga kommer up. Jag längtar. Har två barn som längtar också. Imorgon så ska jag och Emma gå in till Sandra och hämta en lite större stjärna som hon kommer att få ha i sitt rum. Själv så är jag på jakt efter en stor, 110 cm i diameter, stjärna till att ha i tv-rummet. Tror alla gånger att det kommer att bli så bra. Adam vill ha sin tomte i fönstret som lyser vilken han har haft nu ett par år. Självklart får han det.





På torsdag blir det lussekattsbak för hela slanten hemma. Tänkte att jag skulle sätta dagen lagom tills att barnen kommer hem från skolan, sen är det bara att köra på. Är ju själv hemma då älsklingen jobbar kväll, men det spelar ju ingen roll. Bara att baka på. Har ju två barn som mer än gärna hjälper till när det gäller bakning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar