måndag 15 november 2010

Ännu en helg till historierna

Ja så har även vecka 45 avslutats. Har haft en härlig helg med en massa roligheter, men visst har det varit intensivt, det kan jag inte förneka. Men vad gör väl det när det inte är några
tråkiga saker.

I lördags så var det höstmarknad i Missionskyrkan och då både gubben och jag är scoutledare (jag icke invigd ännu dock) och barnen är med i varsin patrull så föll det ju sig ganska så naturligt att befinna sig där nere. Jag satt i kakståndet och sålde både lotter och kakor samt hemmagjord lingonsylt. Kakorna som såldes hade jag och miniscouterna (plus lite fler ledare förstås) gjort vilket var mycket uppskattat av mammor, pappor, mor-och farföräldrar. Hade lite växlande sällskap där i form av miniscouter, men det är bara roligt. Allting gick åt, såväl sylt som kakor.

Emma stod bland annat på ett ställe som heter Peka rätt. Man pekar med en pinne på olika lappar och vinner eller inte vinner beroende på vad det står på baksidan av lapparna, detta gjorde hon mycket bra och var riktigt stolt.

Adam satt och sålde lotter till ett leksakslotteri. Dom lotterna gick som smör i solsken. Det brukar vara bland de mest populära stånden oftast, det och chokladhjulet. Han och en kille till ifrån hans patrull satt där hela tiden mer eller mindre i alla fall. Tog lite springa-runt-pauser förstås vilket de måste få göra.

Älsklingen min stod där ute i regnet och blåsten för att steka hamburgare och lägga ihop dom. De hade visst sålt nästan 200 burgare. Kul. Han hade lite ont i ryggen sen, men det gick över när vi han hade duschat varmt.

När detta var över så var det bara hem o göra sig iordning inför nästa drabbning. Lille Jespers dop. Fick vara fotograf åt syrran vilket bara är roligt tycker jag. Han var så otroligt duktig, vart inte ledsen ett dugg när prästen blötte ner honom, inte heller under sångerna eller så heller.
Carina och Lasse hade valt helt underbara sånger till dopet, det var nog en del ögon som inte var helt torra under dopet. Efter det sen så var det fika hemma hos dom. Tack för allt du gjorde till Emma. Det uppskattas otroligt mycket.
Hoppas att ni fick lite lugn och ro sen på kvällen, det var ni väl värda.

Idag så vart det scoutinvigningsdax nere i kyrkan. Så vi var där också självklart. Emma var så stolt när hon fick sin scarfs och märke, jag fick order om att sy fast det inatt, vilket jag självklart har gjort till henne. Det är ju scouterna imorgon. Efteråt så var det fika, lite strul med Emmas fika, tyvärr alldeles för vanligt. Men det ordnade sig efter ett tag, efter en hel del tjat ifrån våran sida. Men det SKA bara funka på ett sånt ställe tycker jag.

Spel och mys blev det sen hemma, samt lite sömn för min egen del då man jobbar inatt. Ute smattrar regnet riktigt rejält, då är det skönt att sitta här inne och jobba, slippa vara ute och frysa.

1 kommentar:

  1. Det var SÅÅÅ lite så, du vet ju att jag tycker sånt är SJÄLVKLART, eller hur???

    TUSEN TACK för all hjälpen, den är OERSÄTTLIG.

    När kommer du hit för lite julkortspyssel???

    KRAM
    Carina

    SvaraRadera