måndag 28 februari 2011

Ny vecka, ny måndag.


Japp så är det och så kommer det alltid att vara när måndagen kommer. Men det är en helt okej måndag tycker jag nog allt. Från och med idag så kommer jag att påbörja mitt nya jobb på "riktigt" och det känns otroligt skönt. Härligt med lediga förmiddagar, lediga dagar mitt i veckan. Det finns många stora fördelar med att jobba inom vården, självklart finns det också nackdelar, men jag anser att fördelarna är bra mycket större och fler än nackdelarna. Det är nog en del i det hela att jag stannar kvar inom vården och trivs jättebra.

Har ju testat på att jobba på kontor, men det är absolut inte min grej över huvudtaget, jag vill jobba med människor med ett omväxlande schema. Vad gör det att man jobbar kväll/helg/dag eller natt. Det är mycket fördelar med det. Nackdelarna är ju att man missar viss tid med familjen, men det får man ta igen när man är ledig istället.




1 kommentar:

  1. Härligt vännen <3
    Hoppas att jobbet blir ännu bättre än du hoppas. Jag vet att du kommer att göra ett strålande jobb :)
    Kram Hanna

    SvaraRadera