söndag 27 februari 2011

Lite jobbigt idag..

En sak som jag har lärt mig på den "hårda vägen", tyvärr, är att stress påverkar mig oerhört negativt, särskilt när det gäller här hemma. Då behöver jag gå undan, lyssna på hög musik, helst i lurarna bara för att "ställa om huvudet" så att säga, svårt att förklara. Men just nu så sitter jag här med Scooter i lurarna på hög volym.
Strax så kan jag gå tillbaka till lite lugnare musik känner jag nu vilket är skönt. Men det är något jobbigt när jag blir så stressad, tårarna kommer och jag vet knappt ut eller in. Lika bra att gå och gömma sig i ett hörn och dra en gammal filt över sig istället för att vara i vägen för resten av familjen.
Samtidigt så är det skönt att jag känner igen symtomen och kan då ibland, inte alla gånger mildra det, idag gick det inte, hann inte stoppa mig i tid tyvärr, så nu sitter jag här. Tack och lov för Spotify.......... och alla mina spellistor, de är guld värda såna här dagar.
Vet precis vad som har utlöst det hela, men tyvärr, eller jo jag kan avblåsa det hela, men har valt att inte göra det av olika anledningar. Nu fanns eller rättare sagt, jag tog mig tid till att lugna ner mig och bara andas. Förr om åren har jag inte gjort det, utan kört på tills jag stupat istället, nu så känner jag ju igen symtomen som sagt och kan påverka det hela innan det går för långt. Underlättar en hel del faktiskt.
Nähä om man skulle försöka lite igen.. Lite i alla fall.

3 kommentarer:

  1. *styrkekramar*
    Jag hoppas att du inser hur starkt det är av dig att ens ha hittat en metod för att hantera dessa tuffa stunder. Det är ännu svårare att upptäcka när det är på väg...

    Du vet väl om att du är värdefull
    Att du är viktig här och nu
    Att du är älskad för din egen skull
    För ingen annan är som du

    Det finns alltför många som vill tala om
    Att du bör vara si och så
    Gud Fader själv, han accepterar dej ändå
    Och det kan du lita på

    Du vet väl om att du är värdefull
    Att du är viktig här och nu
    Att du är älskad för din egen skull
    För ingen annan är som du

    Du passar in i själva skapelsen
    Det finns en uppgift just för dej
    Men du är fri att göra vad du vill med den
    Säga ja eller nej

    Du vet väl om att du är värdefull
    Att du är viktig här och nu
    Att du är älskad för din egen skull
    För ingen annan är som du

    Gudbiten kan man ju bortse från om man vill, men annars så passar den dig perfekt <3

    Kram Hanna

    SvaraRadera
  2. Tack så otroligt mkt. Bara älskar den sången. Alla ord i den betyder så mycket.
    Ja det känns bra och tryggt att man har hittat en lösning till när det kommer och att jag märker att det kommer innan det har gått för långt.

    SvaraRadera
  3. Nåå hur gick det sen igår, hade tankarna hos dig.

    KRAM

    SvaraRadera