måndag 2 maj 2011

Märks att våren är kommen.

Det syns på många av bloggarna som man kollar på. En viss skillnad på mängden av inläggen tycker jag mig se. Ja det är likadant på denna bloggen. Mycket tid spenderas utomhus även för oss numera. I helgen så var det ju valborg och första maj. I lördags var det en helt underbar dag. Solen sken ifrån en klarblå himmel fram till 18-tiden. Då blev det värsta stormen och vräkte ner regn. Frågan som funderades på här hemma var om vi ska strunta i fackeltåget eller inte. Men vi plockade fram regnkläder och varmare jackor.
När det var dax att gå ner till torget så vräkte det ner, humöret var ju så där om vi säger som så. Men ungarna sprang omkring och lekte datten och brydde sig inte om vädret så värst mycket. När det började bli tajm för att tända facklorna och ställa upp oss så slutade det regna och jag kände hur humöret steg ganska så radikalt upp i topp. Härligt.
Frälsningsarmén började spela sin marsch och vi travade på uppåt Hembygdsparken. Inga missöden på vägen upp, alla barn skötte sig kanon. Emma gick nästan hela vägen med sin fackla, avlastade henne ett par korta stunder bara. Väl där uppe sen så ser man ju ett antal barn som inte har fattat respekten för just eld och farligheten. Var ett par stycken som man fick säga till att lägga av. Man undrar ju lite var föräldrarna är. Dessa var inte så gamla. Men inga missöden där uppe heller. En kompis till Adam följde med hem till oss en stund. Det var ju inte så värst varmt tyvärr.

Tidigare på dagen så var vi nere på stan, det var långlördag och en kollega skulle gå på podiet som modell, måste nog säga att det gick bra. Höll sig kvar på the runway...*ler* Tog ett par bilder, tänkte att jag skulle förstora upp och sätta upp det på jobbet.. haha.. Vi får väl se. Snygga kläder var det i alla fall. Till Emmas stora förtjusning så spelades det enbart låtar ifrån mello så hon stod och sjöng med i alla låtarna. Musiköra som hon har...

Denna veckan är det riktigt lugnt på jobbfronten. Kör lite idag och sen är det bara ett par pass kvar denna veckan.
På torsdag så blir det tripp till Jönköping då det är dax för det årliga Vårruset. Ska bli jättekul, vilket det alltid är. Förra året tänkte jag ju att jag skulle intervalla, men Ewa och jag power walkade istället vilket är lika skönt det. Kommer tyvärr inte ihåg den exakta tiden, men jag hoppas lite att jag slår den i år. Det återstår att se dock på torsdag.


Nä nu är det dax att ta tag i dagen.

Sköt om dig där ute.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar