lördag 7 maj 2011

Kalmar tor

Idag var det dax för Smålandscupen i Kalmar i Folkrace. Väl där nere så skulle vi träffa Hanna och Micke för första gången. Hanna och jag har pratat länge över nätet och via sms men det hade aldrig blivit av att vi har träffats, men nu var det ju läge för det, äntligen. Hon är precis som jag hade föreställt mig, nä förlåt, hon är längre än jag trodde...haha... Sån härlig tjej hon är med sin humor och sprudlande skratt. Och våra barn föll för henne direkt och Emma bjöd upp Hanna på pannkakslektion i sommar..*ler* Självklart är ni varmt välkomna, inget snack om den saken.

Folkracet bjöd på mycket och mer, men tack och lov vart ingen skadad trots en hel del rejäla rullningar. Vädret visade sig ifrån sin bästa sida med strålande solsken hela dagen, hmm, med lite lätt bränd hud dock på mig och Hasse. Barnen är man duktig och smörjer in...*ler* Hasse har fått en riktigt rejäl så kallad bonnabränna, han ser för rolig ut. Tur att han trivs att gå i tshirt... Hade sett lite roligt ut annars om han hade kommit med linne...hihihi.... Förlåt älskling....

Det märks att barnen gillar att åka på dessa arangemang, de njuter, tjoar och tjimmar och hejar på sina favoriter, eller som Emma säger, jag hejar på den som vinner....hihi

Resten av kvällen kommer att gå i lugnets tecken... Kanske kolla på nån film eller spela något spel. Imorgon så är det jobb som gäller hela dagen.

Ha en fortsatt bra helg där ute.

1 kommentar:

  1. Detsamma vännen :) Du var åxå precis som jag trodde förutom din röst, den var mörkare än jag hade trott :) Men lika vacker som på alla kort jag har sett på dig!
    Underbart att äntligen träffas! Ska till Bodafors på konfirmation 1 eller 2 juni (tror jag), hur jobbar du då?
    Kram på dig sötaste å hälsas Emma att jag längtar efter att gå i pannkaksskolan <3

    Kram Hanna

    SvaraRadera