lördag 28 maj 2011

Lördag....

Mitt i helgen är vi just nu. Här sitter jag ensam hemma. Körde iväg gubben min innan ikväll till en kompis. Känner att det är bara jag som är ute och far, träffar kompisar and so on, så nu var det hans tur.
Haft mys tillsammans med barnen ikväll, kollade på Kvällen är din på tv4. Lite berörd vart man allt. Speciellt när det kommer till barn som har det svårt av olika anledningar, sjukdomar med mera, med mera. Det berör extra mycket, i alla fall för mig.

Fick ett meddelande ifrån en otroligt go vän att hennes mamma har insjuknat hastigt i akut leukemi. Tårarna rann och jag kände en otrolig känsla av hjälplöshet. Långt ifrån bor hon, så det är inte bara att svänga förbi och bara vara med henne. Men jag finns där via tele oavsett när och hur. Det vet hon hoppas jag. Denna otäcka sjukdom, varför skördar den de som inte har gjort något ont i livet???
Svärmor gick ju bort i cancer, hennes bror gick bort i cancer??? Varför?? Vad är det för mening med att de som "sköter" sig och hela den biten är de som åker på denna otäcka och hemska sjukdom?? Det finns många frågor inom mig när det kommer till detta. Man ser så många som missköter sina liv, gör allt för att visa att de inte bryr sig med mera. Men dessa människor drabbas inte av något ont, hur kommer det sig?? Är det meningen att man ska strunta i allting och bara gå omkring och dra. Nä det tror jag faktiskt inte... Jag tror ändå att man ska sköta sig, men ändå göra det bästa av allt som kommer framför en på livets väg... Alla får vi våra beskärda "bumpar" på vår väg, avstickare som vi bara måste prova, se vad som händer. Utan dessa misstag, utmaningar så tror jag inte att vi kan utvecklas som människor.
Tror att allt har en mening med sig, även om vi inte ser dom direkt så tror jag nog att i slutändan så förstår vi vissa saker ändå, inte alla men många av dom i alla fall.


Det mesta av sakerna som vi får genomgå medför en viss styrka, styrka i att kunna gå vidare, försöka se det ljusa i tunneln som kan kännas otroligt lång och besvärlig i många lägen. Men det finns ett ljus längre bort, det är jag övertygad om.

Ta hand om varandra där ute. Man vet aldrig vad morgondagen har med sig i sina tankar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar