torsdag 12 maj 2011

Ledig....

Ja nu vart man ledig ända tills på måndag, känns lite konstigt. Gillar ju inte att vara långledig egentligen. Ja inte för ofta i alla fall. Har lite på känn att en par av mina kollegor ser mig som lite bossig, men det är absolut inte med meningen, men vad ska man göra när man känner att det är lika bra att göra det själv då det inte är någon annan som har gjort det. Visst, jag gillar att ha många järn i elden, men kan också slappna av. Men emellanåt så känns det lite som om de blir lite lacka på mig, men det trista är att ingen säger det till mig, utan jag fick höra det av en annan kollega. Ja ja, nu är detta inte någon jättekatastrof, jag kan hantera det, men ändå känns det lite trist, det går inte att komma undan.
Nu börjar det märkas vem man trivs med att jobba tillsammans med bäst. Har ett par stycken som jag känner mig helt bekväm med och man kan säga vad man vill och tycka vad man vill utan att det blir tjafs, egentligen så är det nog bara en eller två som jag är lite så där obekväm med. Men det är som en go vän skrev i sin blogg. Så här är det ju på varenda ställe som man jobbar på. Men lite kollar man nog vem man jobbar med.

Har lite tankar i skallen nu igen. Tankar om livet, om det som händer runt om mig. Och än en gång så får viss musik mig att fokusera ordentligt vilket känns skönt. Just nu så är det lugna låtar som gäller.
* Hero
* Think Twice
osv
Båda dom låtarna betyder två helt olika saker för mig, men det är ändå skönt att lyssna på dom, att få tankarna i gungning så man kanske kan få lite rätsida på det hela, men det återstår ju att se i efterhand, det är ju inget man ser eller kan veta innan.

Men men, sånt är livet hos mig.... Tack o hej.

1 kommentar:

  1. Vill börja med att skicka en stor bamsekram i cyberrymden!
    Å jag håller med din bloggande kompis att så är det nog på alla arbetsplatser. Blir det för jobbigt får du väl ta upp det med den det gäller, annars får du fokusera på dom du trivs tillsammans med :)
    Å tänkandet är en väg till personlig utveckling så va skönt det är att du kan hitta musik som ger dig tröst och styrka. Jag gillar ju själv Peter Lemark (och mkt annat) i samma syfte. Speciellt en bok med blanka sidor. Lyssna på den om du inte har hört den.
    Stor kram på dig vännen!

    SvaraRadera