fredag 15 april 2011

Vilken lycka

Att äntligen ha ett jobb som man kan längta lite efter att få gå dit.

Har varit ifrån i 3 dagar nu, och jag riktigt längtar tills

om 1,5 timma då jag får gå upp dit igen och

jobba. Spelar ingen roll att man kör 42 timmar denna helgen,

det är ju roligt och så givande.


Om det ringer i telefonen och man ser att det är jobbet

eller en jobbarkompis så gör inte det något.


Innan har det varit som så:

- Suck, nej inte nu igen, vad vill dom nu?? Jag är ju ledig. mm mm

Men denna känslan som jag har numera är ju helt

underbar. Jag vet att jag kan tjata ihjäl mig om det

men det är nog inte så konstigt

egentligen.


Satt häromdagen här hemma och kom på att jag har inte ont i min rygg eller

hand längre. Det hade jag mer eller mindre för jämnan

innan. Trött som ett as på morgonen innan, nu vaknar jag

innan klockan ringer på morgonen,

pigg och utvilad.


Nä det finns verkligen inga som helst nackdelar att jag bytte

arbetsplats. Känner mig lite stolt över att man vart

utvald till detta. Det måste ju innebära att man har gjort något

bra under alla år som man har

jobbat inom kommunen.

Men det är INTE en gång som jag har ångrat att jobba

med människor inom kommunen.

Nä det är min grej.

Nu så ska jag ta tag lite här hemma innan jobbhelgen börjar.




2 kommentarer:

  1. Vad härligt vännen!
    Det e du väl värd :)

    Underbart när man har en sån känsla i kroppen när man ska till jobb :)

    Önskar dej en trevlig helg


    kram

    SvaraRadera
  2. Va jag blir glad för din skull å precis som Sannen skrev så är du verkligen väl värd detta! Å skönt att du känner dig så pigg å motiverad, du är min förebild inom i stort sett alla områden, så även inom detta! En härlig person är vad du är och om folk inte är både blinda och döva inom kommunen så måste dom ju ha sett vilken otroligt engagerad person du är. Både privat och professionellt.
    Stor kram på dig vännen!

    SvaraRadera