onsdag 13 april 2011

Mitt-i-veckan-inlägg

Onsdag, smakar på den dagen, snart är det helg igen. Dagarna går så in i vassen snabbt, lite för snabbt kan det kännas emellanåt. Dag nummer 2 är avklarad på kursen för att bli Arbetsplatsombud. Tycker fortfarande att det är intressant. Pratade med en nere på sektionen idag varpå jag får frågan om jag vill gå vidare till steg 2, utan att blinka hade jag svarat ja. Tyder det på att jag brinner lite för det hela, eller jag kanske är ute och seglar. Tycker det är intressant och roligt att lära sig något nytt. Vi satt vid ena fikarasten idag och diskuterade just den här biten att som arbetare får man inte reda på något, det är ingen som talar om vilka rättigheter men också skyldigheter som man har. Än mindre angående vilka försäkringar man har och vad det ingår i dom. Det har vi gått igenom en hel del idag. Visst, det är ett stort och tungt ämne, men det måste ju gås igenom, men det hjälper en till att hjälpa någon annan. Ikväll så är det scouthögtid. Adam ska få lite fler märken som vi ska sy fast på hans skjorta alternativt hans scarf. Det återstår att se. Lite pyssel att hålla på med senare ikväll. Till helgen så blir det jobb hela långa helgen. Men det känns ändå bra att jobba när man ändå är på jobbet. Värre är det att jobba dessa småpass som man har haft emellanåt. Nä, skönt med långa pass.


Ha en fortsatt härlig onsdagskväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar