måndag 11 april 2011

En helg till minnena

Helgen är över. En helg fylld med jobb, mycket skratt, mys med familjen, bus med familjen, teater och en härliga underbara vårkänslor. Ja det är väl så som jag kan sammafatta denna helgen faktiskt. Var på teater tillsammans med Emma, en kompis till henne och dennes mamma. Det var Nässjös svar på Glada Hudiks gänget. Det var riktigt kul att se och höra deras glädje på scenen. Emma sjöng med i mer eller mindre alla sånger, min lilla sångerska. Hon uppskattade hela teatern och pratade mycket om den efteråt. Förra året var hon och jag uppe i Aneby hos pappa och lyssnade på Vocal voices som gjorde en musikal tillsammans med olika gruppboenden i Aneby. Det är så härligt att se, denna glädje som sagt, men även att de är helt accepterade i samhället. Det finns fortfarande så många som tycker det är något farligt med våra funktionshindrade. Men jag vet ju också det att det är ren och skär rädsla och okunskap. Men det är lite frustrerande när det är personer i min egen ålder som för över denna inställning på sina barn. Då kommer vi ju aldrig att komma ur den negativa spiralen. Nä fram för mer positiv inställning inför annorlunda människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar