måndag 18 april 2011

Påsklov

Ja men är ju redan där. Barnen tycker det är superskönt att vara lediga, och jag kan förstå dom. Men om man får vara lite egoistisk utan att det sticker alltför mycket i andras ögon så saknar jag mina ensamma stunder....*ler*.... Är inte samma sak att ta dom på kvällstid som att ta dom på dagen när barnen är i skolan. Man har mer energi på dagen än på kvällen...haha... Men vad att göra, finns inget alternativ. Idag så har vi varit ute mer eller mindre hela dagen. Här på trädgården, hoppat studsmatta, spelat boll, frisbee med mera, med mera. Sen hade Emma en tandläkartid. Packade därefter picknik korgen och trampade iväg på cyklarna uppåt Muggebo. Så underbart härligt nu när våren prunkar. Hmm heter det så, jo jag tror det i alla fall...Vi lekte vid bäcken, höll på att skriva i bäcken, men det hade blivit lite fel tycker jag nog... Satt i solen på filten och bara njöt av lugnet, fåglarna och självklart fikat. Barnen testade om bullar kan flyta, det kunde dom..hihi.. Trodde att jag såg en herrans massa groddyngel igår när jag var där ute med jobbet, men ack så fel jag hade, tyvärr. Men skam den som ger sig, ska upp o kolla lite längre fram igen. När en annan var liten, ja på stenåldern, så fanns det hur mycket yngel som helst där i den bäcken. Vet inte hur många bunkar man tog hem, men av någon konstig anledning så överlevde de aldrig till att bli grodor..*ler* Det är lite kul att sitta här på balkongen och kolla på folk. Vad olika människor klär sig, det är ju inte vetigt. Jag har ju gått i linne och 3/4 byxor hela dagen idag, och rätt som det är så kommer det en person i en riktigt tjock vinterkappa cyklandes??!! Men vad hände, var det inte en riktigt härlig vårdag med en otrolig värme. Nä inte enligt den personen i alla fall....hihi... Men de allra flesta har tagit av sig jackan och bar den på armen när man kollade. En annan sak som är lite rolig är ju att när solen kommer fram så myllrar människorna ut ur våra hus. Det verkligen kryllar av folk överallt. Men det är härligt att se. Det börjar kännas lite på armarna att man har fått lite färg idag. Men det var ju det som jag ville ha. Gillar att både känna mig och se lite fräsch ut vilket man faktiskt gör genom att få lite färg på kroppen. Nu har jag ett antal dagars ledighet framför mig, och det är egentligen bara onsdagen som är uppbokad. Känns mycket bra. Att kunna ta dagen som den kommer, inget stress. Det enda som är att jag ska hoppa in och jobba för en kollega imorgon som var tvungen att vara ledig på grund av lite möten. Självklart ställer man ju upp då. Ge och ta, det är ju det som gäller här i livet, är det inte så?? Om 5 veckor så är det dax för kryssning, tillsammans med 3 kollegor. Det ska bli så otroligt roligt så ni anar inte. Ser verkligen fram emot det. Blev Birka denna gången igen. Ska åka en lördag, det var längesen som man åkte en lördag just. Men vill man festa lite mer än man gör när man har barnen med sig så blir det ju att åka en lördag eller en fredag. Gott att åka nu framåt vår/sommar tiden också. Man får ju hoppas på att det kommer vara ett kanonväder så man kan ligga på däck och sola lite, bara njuta av tillvaron och ledigheten. Tiden dit kommer troligen att bara rusa, men det återstår ju att se. Nähä om man skulle ta och göra lite nytta. Funderar på att ta en promenad senare ikväll. Skulle vara lite skönt. Ha det gott, och njut i värmen.

1 kommentar:

  1. Va skönt att ni får vara lediga tillsammans men jag förstår vad du menar med egentid :) Det har ju jag massor av, till ingen nytta ;)
    Låter kul med kryssning åxå, du är sååå värd att bara få skratta å ha kul med dina kollegor :) Åh va mkt kul du hittar på med barnen, nu sover dom nog gott :)
    Ha en fortsatt härlig måndagskväll <3
    Kram Hanna

    SvaraRadera