fredag 4 mars 2011

Utskälld??!!

Ja det vart jag av Hasse nyss. *snyft* Nä jag förstår honom. Har en dag idag som jag känner mig totalt misslyckad med tanke på min viktnedgång. Har ett par vänner som jag tycker har gått ner så otroligt mycket mer, de är smalare och allt det där. Hasse blev riktigt arg på mig när jag berättade hur jag kände, men med all rätt. Jag hade en bra mycket högre när jag gjorde min vikt än vad dom hade. De har inte gått ner lika mycket som jag har men ändå är de ju smalare. Men det är svårt att få in det i min skalle känner jag. Något frustrerande är det samtidigt. Har till dagens datum gått ner från 136 kg till 82 kg. Det är en rejäl skillnad, jag vet. Men samtidigt så vill jag vara smalare. Vet att det är riktigt mycket hängskinn som jag förhoppningsvis får hjälp med under detta året.

* Jag vet att det är stor grej som jag har gått igenom,

* Jag vet att det är många kilo som jag är lättare nu,

* Jag vet att jag är mycket gladare och mer positiv numera

* Jag vet att jag kan leka mer aktivt med barnen

Men ändå så är det svårt att få in det i skallen. Särskilt när man ser hur mycket det är ändå som finns kvar. Ja ja. Jag får ta mig igenom denna dagen också, vilket inte är svårt egentligen. Är glad att jag har Hasse som säger ifrån, som inte mjäkar med bara.
Tack älskling.

Denna bilden togs för 4 år sedan

Denna bilden togs nyårsafton 2010








5 kommentarer:

  1. Du ska inte känna så vännen! Du är mer än superduktig =) Även om det inte är mer än snart 9månader sen jag gick igenom OP så kan jag osså känna mig misslyckad för att jag har stått stilla ett tag.. Men vi alla är olika, o tur är väl det samtidigt.

    Vi är jätteduktiga båda två som har tagit steget att gå igenom detta.. Vi har ju gjort något åt våra problem, sen får det ta den tid det tar.. Vi kan aldrig säga att vi inte försökte iaf medans vissa andra ger upp efter ett försök..

    Vi får sträcka på oss och ta emot all beröm för det vi har klarat av hittentills.. Vilket är en bra bit på vägen.. Vi har en gång varit nere i dalen, men nu kan det bara gå uppåt och fram =)


    Lycka till vännen och fortsätt kämpa på!
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag ville bara säga att jag tycker verkligen inte att du ska känna sådär som du skriver att du gör.
    Jag kollade på dina bilder i inlägget och "JISSES!"
    Så glad för din skull att gått ner så mycket!
    Jag ska (förhoppningsvis) göra en viktoperation snart och jag läser så mycket bloggar jag kan nu innan :)

    Tycker du har varit jätteduktig som gått ner så mycket! Och du såg så smal och fin ut på den sista bilden :)

    Kämpa på!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Känner åxå så där emellanåt.. Vågen står helt stilla just nu och det är jobbigt. Men vadå, man har ju gått ner massor och ska väl vara glad åt DET!! Det är ju enorm skillnad på dig och fotona du lagt ut här. Hur länge sen var det som du opade dig? Kul att hittat en blogg att läsa ; )Ha det gott..

    SvaraRadera
  4. Hej igen!
    Ja hur hittade jag dig hehe...jag bevakar MASSOR bloggar som skriver om just denna operation och jag vet inte vems blogg jag var inne på och hittade dig genom att läsa kommentarer tror jag...
    Som sagt söker så mycket fakta jag bara kan inför en ev. op.

    Jag ska se kalla fakta och ha papper och penna framme för att skriva ner lite frågor som kan komma upp under programmet tänkte jag och ställa till kirurgen på måndag :)

    Jättekul att läsa din blogg och hoppas det är ok att jag fortsätter göra det..?

    SvaraRadera
  5. Man kan inte vara stark jämnt! Du är helt fantastiskt duktig vännen! Men tom en stålkvinna som du har rätt att ha en dålig dag. Så sparka inte på dig själv <3
    Kram Hanna

    SvaraRadera